Rosanna Marie Pondorf
black memory I [distorted lashing coordinates], 2024
Laser engraving on marble, anal plugs (silicone), tile adhesive and patch field
52 x 48 x 12 cm
20 1/2 x 18 7/8 x 4 3/4 inches
20 1/2 x 18 7/8 x 4 3/4 inches
Copyright The Artist
Photo: Marjorie Brunet Plaza
Weitere Abbildungen
In der Wandarbeit 'black memory I [distorted lashing coordinates]' (2024) verbindet Rosanna Marie Pondorf Teile eines Serverracks mit einer gelaserten Marmorplatte, auf der verzerrte Simulationen von elektromagnetischen Wellen eingraviert sind,...
In der Wandarbeit "black memory I [distorted lashing coordinates]" (2024) verbindet Rosanna Marie Pondorf Teile eines Serverracks mit einer gelaserten Marmorplatte, auf der verzerrte Simulationen von elektromagnetischen Wellen eingraviert sind, die Energiefelder von Sonnenstürmen nachzeichnen. Diese natürlichen Phänomene können elektromagnetische Felder verzerren, technische Systeme stören und im Extremfall globale Blackouts auslösen. Auf der Steinplatte sind zusätzlich zwei schwarze Analpeitschen angebracht, die wie dekonstruierte phallische Symbole schlaff nach unten hängen. "black memory I [distorted lashing coordinates]" reflektiert die Zerbrechlichkeit von Wissenssystemen, sowie Machtverhältnissen und die unaufhaltsame Zirkulation von Daten, Bildern. Marmor als klassisches Material der Kunstgeschichte trifft dabei auf digitale Bildwelten, wodurch Pondorf die Spannungen zwischen Dauerhaftigkeit und Vergänglichkeit weiter akzentuiert. Sie untersucht in ihrer Arbeit die Interferenzen zwischen digitaler und physischer Realität sowie die Spuren, die verschiedene Energien – seien es wirtschaftliche, politische oder physische – in unserer Welt hinterlassen.
In the wall piece "black memory I [distorted lashing coordinates]" (2024), Rosanna Marie Pondorf combines parts of a server rack with a laser-engraved marble slab depicting distorted simulations of electromagnetic waves that trace the energy fields of solar storms. These natural phenomena can distort electromagnetic fields, disrupt technical systems, and, in extreme cases, cause global blackouts. Additionally, two black anal whips are affixed to the stone slab, hanging limply downward like deconstructed phallic symbols. "black memory I [distorted lashing coordinates]" reflects the fragility of knowledge systems, power structures, and the relentless circulation of data and images. Marble, a classical material in art history, collides with digital imagery, further accentuating tensions between permanence and transience. In her work, Pondorf explores the interferences between digital and physical reality, as well as the traces left by different energies – whether economic, political, or physical – on our world.
In the wall piece "black memory I [distorted lashing coordinates]" (2024), Rosanna Marie Pondorf combines parts of a server rack with a laser-engraved marble slab depicting distorted simulations of electromagnetic waves that trace the energy fields of solar storms. These natural phenomena can distort electromagnetic fields, disrupt technical systems, and, in extreme cases, cause global blackouts. Additionally, two black anal whips are affixed to the stone slab, hanging limply downward like deconstructed phallic symbols. "black memory I [distorted lashing coordinates]" reflects the fragility of knowledge systems, power structures, and the relentless circulation of data and images. Marble, a classical material in art history, collides with digital imagery, further accentuating tensions between permanence and transience. In her work, Pondorf explores the interferences between digital and physical reality, as well as the traces left by different energies – whether economic, political, or physical – on our world.